De laatste weken - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Rick Best - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Rick Best - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Door: rickbest

Blijf op de hoogte en volg Rick

30 April 2011 | Kenia, Kitui

Ik ben weer een beetje laat met het volgende reisverslag maar ik zal jullie weer even gerust stellen, hier is dan het volgende verslag :P

Op woensdag 20-04 zijn we naar Yatta geweest om daar filter potten uit te delen aan de community daar. Dit was een hele mooie ervaring om zoiets mee te maken! Toen we aankwamen moesten we nog even wachten, omdat nog niet iedereen er was van de community. Toen iedereen aanwezig was gingen we achter een huisje allemaal in een kring zitten op een steen :P Adriaan had na een woordje van de chairman even uitgelegd hoe de filters te gebruiken en schoon te maken. Hierna gingen we ze uitdelen en hebben we de mensen een contract laten tekenen. Daarna had ik verteld dat wij ook nog wat uit eigen initiatief voor hun hadden. Dit was namelijk dat wij alle drinkflessen die wij hadden opgespaard aan hun geven. We hadden in totaal 61 10 liter flessen en drie zakken kleinere flesjes. Ze waren ons erg dankkbaar voor alles wat wij voor hun hadden gedaan.

Donderdag 21-04 hadden we een korte werkdag, want onze buddies gingen reizen naar hun grootouders omdat het paaswekend er aan kwam. Wij waren ook naar huis gegaan toen hun allemaal weg waren om ook lekker weekend te vieren.

Vrijdag 22-04 hebben we ondanks het goede vrijdag was toch aan het final report gewerkt. Dit hebben we een middag gedaan. En toen hebben we lekker een filmpje gekeken.

Zaterdag 23-04 waren we van plan om een kijkje te gaan nemen bij het albinohuis hier in de buurt maar toen we daar liepen was er helemaal niemand. We zijn toen maar doorgelopen naar Parkside Villa en hebben daar wat gegeten en gedronken en een potje gepooled.

Zondag 24-04 hebben we weer een ochtendje gewerkt aan het final report. Daarna hebben Adriaan en ik buiten met traditionele pijl en boog geschoten. Op een gegeven moment kwam een man ons uitleggen hoe het moest en hij kwam ook aan met goede pijlen en een andere boog.

Maandag 25-04 was het tweede paasdag en Stefan zijn verjaardag. We hadden het huis helemaal versierd met slingers en ook een stoel voor Stefan. We hebben ons heerlijk verwend door van 5 kg aardappels patatjes te maken met hotdogs :D Dat was erg lekker.

Dinsdag 26-04 viel de stroom al snel uit op het werk en konden we weer naar huis. We hebben de rest van de dag heerlijk rustig aan gedaan want zonder stroom konden wij ook niks aan het final report doen!

Woensdag 27-04 & Donderdag 28-04
Deze dagen hebben we deels thuis en deels op het werk aan het final report gewerkt. Donderdag zijn Adriaan en ik tot na 12e in de avond bezig geweest om hem af te maken, want we wilden hem vrijdag af hebben en inleveren. Dit aangezien het onze laatste werkdag zou zijn.

Vrijdag 29-04
Gisteren moesten we nog een paar kleine aanpassingen doen en toen konden we hem uitprinten. Bij het uitprinten ging het mis, de computer printte niet echt wat wij zeiden. We hebben SaSol het bestandje gegeven op hun USB dus dan hebben ze hem toch nog. Hierna hadden we een meeting om onze stage af te sluiten. We zouden ook een certificaat krijgen maar die was nog niet af, deze krijgen we nu woensdag, omdat we de nieuwe studenten moeten verwelkomen en rondleiden op het laboratorium. In de avond hadden we een feestje bij ons huisje voor onze buddies. We hebben hutspot gemaakt en dat vonden ze erg lekker. Ook gingen we met ze spijkerpoepen en dat was een groot succes. We hadden groots ingeslagen in de supermarkt, we hadden een winkelwagentje vol met spullen voor het feestje. De buddies ginge redelijk vroeg weg, het blijkt dus dat ze niet echt feestjes gewend zijn hoe wij ze in Nederland kennen. Maar het was zeker wel gezellig.

Zaterdag 30-04
Vandaag op koninginnendag hebben wij niet heel veel gedaan. Vele van jullie zijn vast heel hard aan het feesten, vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn. Maar Mick en ik gaan vanavond nog even de stad in om lekker te gaan stappen voor de laatste keer dat we in Kitui zijn, dus wordt erg gezellig!

Waarschijnlijk is dit het laatste reisverslag voor de vakantie. ik ga proberen om nog iets voor donderdag te posten, maar dat weet ik dus nog niet zeker. We gaan donderdag richting Nairobi om ons visum te verlengen en vrijdag gaan we dan richting Tsavo east voor onze safari. Daarna komen we alweer richting huis en dan zal ik jullie allemaal weer spreken.

Groetjes Rick

• 01 Mei 2011 - 09:11

Jacqueline:

Hee schat bedankt voor je kaartje! haha om ff te antwoorden: nou dat is hem hoor! haha ;) Geniet nog van je paar laatste weken! En tot snel weer :) xxx(K)

• 02 Mei 2011 - 14:18

Mir:

Nouuuu we zijn klaar voor je thuiskomst hoor!! Nog maar eventjes :) tot snel.. xxx